maanantai 16. joulukuuta 2013

Jännitystä elämään

Tämä ilta kyllä oli karmivin ja jännittävin ja mielenkiintoisin mitä koskaan on ollut. Lähdin Pilven ja Ninjan kanssa iltalenkille yhdelle yksityiselle tielle missä ei ole juurikaan asutusta. Elikkäs, pohjavesi alueelle. Räntää sato kun esterin perseestä, mutta taaperrettiin kuitenkin eteenpäin. Onneksi oli otsalamppu, että näin jotakin siellä pimennossa. Havaitsin sitten tienlaidasa ensin hirven jäljet, jatkettiin sitten eteenpäin ja sitten pysähdyin. Katsoin kauempaa, että mikä helkutin jälki se tollanen on ku näytti aika isolta. Ninja astu sattumalta jäljen viereen, mutta menin sitten lähemmäs katsomaan ja siinä tilanteessa menin shokkiin. KARHUN etutassun kuva oli tien vieressä ja jälki oli täysin virheetön kun loskapaska ei ollut sitä saanut epäselväksi. Jälki oli todellakin paljo isompi mitä meidän Ninjan tassu, kynnen jäljet näky selvästi ja 5 varvasta.. Olisin soittanut heti miehelleni, mutta minä tunari jätin puhelimen autoon! Ajattelin, että ei kukaan minua usko kun en saanut siittä kuvaa. Jäi kyllä harmittamaan aluksi. Olin hirveän peloissani, järkyttynyt ja avuton, koska oli vain minä ja koirat. Ei puhelinta, eikä autoa lähimaillakaan. Uhkarohkeana taapersin kuitenkin eteenpäin, että koirat saivat päivän liikunnan tarpeet täyteen. Koko matkan pidin sitten älämölöä, eli hoilasin joululauluja yms, ettei varmasti otso tule vastaan. Käännyttiin sitten takaisin autoa kohti ja katselin tienreunaa, että näkyykö se jälki vielä jotta voin käydä sitten ottamassa siittä kuvan kun päästään autolle. Noh, minä sitten taisin astua sen jäljen pilalle kun sitä ei löytynyt.. Sitten mie kirosin, ku etten saanut kuvatodisteita!

 Lähettiin sitten takasin kotia kohti. Ajattelin, että minä kyllä tuun vielä kattoo niitä jälkiä ku oon vienyt koirat kotia ja ukon otan matkaan. Ukko sitten lähti messiin ja katseltiin ensin sieltä sitä jälkeä minkä näin ensimmäisenä. Eikä sitä löytynyt sieltä, mutta sittten kun lähdimme takaisin kotia päin, huikkasin ukolle, että tuijaa lampulla tuonne metikköön päin. Pysäytettiin auto ja mentiin katsomaan jälkiä, noh mitäs sieltä löytykään ku otson jäljet! Onneksi oli puhelin tällä kertaa mukana, niin sai kuva todisteita.


Meidän Ninjan tassu, tupakka aski ja otson takatassu

Otson etutassua. Sohjo sai siittä vähän epäselvä

Takatassu.

Ukon käsi ja takatassu
Takatassu ja minun kenkä. Koko 39

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti